16 Mart 2007 Cuma

SecondLife: "Sanal Dünya" size kapılarını açıyor

"Sanal Dünya", kulağa çok sıradan geliyor belki ama, SecondLife tam anlamıyla bir Sanal Dünya. SecondLife, Philip Rosedale adlı genç tarafından 2002 yılında alfa sürümüyle yayın hayatına başladı.2003'te beta yayınına başlayan SecondLife için Rosedale,"Ben bir oyun inşa etmiyorum, ben yeni bir ülke inşa ediyorum" ifadesini kullandı. Bu açıklama biraz iddialı görünse de 4 milyon kayıtlı kullanıcısı olan SecondLife için az bile söylenmiş diyebiliriz.
18 Ekim, 2006 - 1 milyon kayıtlı kullanıcı
14 Aralık, 2006 - 2 milyon kayıtlı kullanıcı
28 Ocak, 2007 - 3 milyon kayıtlı kullanıcı
24 Şubat, 2007 - 4 milyon kayıtlı kullanıcı
*Veriler Wikipedia.org'dan alınmıştır.
Yaklaşık 1,5 yıllık bu inanılmaz çıkış, aslında bize internet dünyasındaki yeni trendler hakkında da ipucu veriyor: İnsanlar internette "var olmak" istiyorlar. SecondLife'a üye olan insanlar, kendilerine bir çizgi karakter oluşturuyorlar. Bu karakter ile yaşıyorlar, geziyorlar, eğleniyorlar. Bir ev kiralıyor, evi dekore ediyorlar. Kısacası, SecondLife'ta ayrı bir hayat yaşayabiliyorlar.
4 milyon kayıtlı kullanıcı, bir gelir modeli olmadığı sürece SecondLife için bir yük olacaktı. Ancak SecondLife'ın çok verimli çalışan bir gelir modeli var. SecondLife gerçek bir "Sanal Dünya" olduğundan bu dünyanın da kendi kuralları, yaşam tarzı ve ekonomisi var. Öyle ki, SecondLife'ın kendi para birimi var, "Linden Dollars (L$)". Kullanıcılar kredi kartlarıyla amerikan doları karşılığında Linden Dollar alabiliyorlar. Bu alış verişin de bir döviz kuru mevcut. Linden Dollar ile kullanıcılar SecondLife'da ev, araba, giysi, eşya alabiliyor, iş yeri açabiliyor, partilerde içki ısmarlayabiliyorlar. Tüm bu alış veriş mekanizmasını düşündüğümüzde 4 milyon kullanıcı SecondLife için büyük miktarda gelir oluşturuyor.

Bu yeni dünyayı keşfeden firmalar ise SecondLife'ta şubelerini bile açıyorlar. Firmaların bu ilgisi, SecondLife için ayrı bir gelir kaynağı oluyor, doğal olarak.
Ancak halen üzerinde çok konuşulan konu ise SecondLife'ta Linden Dollar ile yapılan ticaret ve kazanılan Linden Dollar'ların amerikan dolarına çevrilmesi sonucunda ortaya çıkan vergi sorunu. SecondLife ekonomisi öyle büyüdü ki, amerikan ekonomi çevreleri sanal dünyadaki bu ticaretin nasıl vergileneceğini konuşuyor.
Kısacası, SecondLife insanlara sanal dünyada yepyeni eğlenceli bir mecra sunuyor. İnsanlar büyük ilgi gösteriyor, SecondLife insanlar ile büyüyor. Aynı Tim O'Reilly'nin Web 2.0'ı anlattığı makaledeki gibi; "Artık web siteleri, kullanıcılarıyla büyüyen yapılar haline geldi."

Kaynaklar:
Alexa
Tim O'Reilly
CnnMoney
WikiPedia